Sebastian Mickleson

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

125 frågor, bara för att jag har tråkigt :)

Av Sebastian Mickleson - 5 december 2010 13:55

1. Hur gammal är du om fem år?
Om jag fortfarande är vid liv så kommer jag att vara 26.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Moa-Lee Fasth

3. Hur lång är du?
183 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Due Date på Bio

5. Vem ringde du senast?

Vesku

6. Vem ringde dig senast?

Kim Koch

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

haha du är sjuk ! ska vi inte ses idag då ? Puss

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Skicka sms, är för slö för att prata...

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda

10. När såg du senast din mamma?
I fredags

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna

12. När vaknade du i dag?
Runt halv elva tror jag, inte alltid man sover så länge.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Sean Banan - Gott nytt jul

14. Vilken är din favoritplats?
En varm & solig plats med bra musik, grillad mat, kall öl och en massa trevliga vänner. Då kan det inte bli mycket bättre !

15. Vilken plats föredrar du minst?

Olika... har inte någon speciell plats, utan mest just vissa tillfällen som man ogillar.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Någonstans i Stockholms området kommer jag nog att bo. Vill ha möjligheten att resa runt i Världen och leva livet innan det är försent.

Familj kan också ha en större del av mitt liv om man har någon att dela sitt liv med.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Clowner och dockor va ju förjävla obehagligt. Kanske inte skulle kollat på filmer som "Det" och "Chuckie mördardockan"

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Mina vänner. Tur att man har dom ! Även om jag inte är med dom så mycket som jag önskade att jag var.

19. Hur stor är din säng?
Vet inte om jag har en säng ens, men den som vi ska ha i lägenheten kommer att vara 160x200

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar & Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Lite olika, beroende på humör.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jävligt många, kuddar är awesome !

23. Hur många landskap har du bott i?
Stockholm, Dalarna & Västmanland. (Nu i Stockholm igen) så tre alltså.

24. Vilka städer har du bott i?
Stockholm & Ludvika, tror inte att Fagersta är en stad ? eller ?

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota i gräs, skor i snö, strumpor inomhus

26. Är du social?
Ja verkligen. Utandet skulle jag ruttna. Fast i bland blir jag helt tvärt om. Vill inte gå ut, orkar inte prata eller någonting

27. Vilken är din favoritglass?
Italiensk Gelato, olika smaker. De är så sinnessjukt gott.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
En riktigt god chokladkaka kan vara svårt att slå.

29. Tycker du om kinamat?
Är det bra så är det riktigt bra !

30. Tycker du om kaffe?
Ja, om någon gör det så är det väl jag iaf !

31. Vad dricker du till frukost?

äter aldrig frukost men några koppar kaffe får det alltid plats med !

32. Sover du på någon särskild sida?

Sover aldrig på rygg, det är fan obehagligt.

33. Kan du spela poker?

Ja, men jag är nog ingen större talang.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, lite för mycket kanske.

35. Är du en beroendemänniska?

Är beroende at kärlek.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
 Ja, Lisa hedlund. Sen är ju Michael Jackson född 29 Augusti också.

37. Vill du ha barn?
Ja, men inte än på ett tag.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Finska, Engelska och några fåtal ord på olika språk.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, inte än iaf :)

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Lite olika, men är havet turkost och varmt så är det ju själklart bättre.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Resor och upplevelser. Men just nu går mestadels av mina pengar någon annanstans ;D

42. Äger du dyrbara smycken?
Inga svindyra

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Gillar humor, så 2½ Men, How i met your mother & Entourage står högt upp på listan. Annars kikar jag gärna på Fotboll eller någonting liknande

44. Kan du rulla med tungan?

Ohja, tre gånger om !

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Oj, de är ju olika från gång till gång. men den jag skrattar mest med måste va Rickard Högnäs.. han är fan inte frisk någonstans.

46. Sover du med gosedjur?

Har ju min Moa-Lee för det mesta !

47. Vad har du för ringsignal?
Razorlight - America

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, har massor av saker som fortfarande används av släkt och familj.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Sex kuddar och två täcken.

50. Flirtar du mycket?
Vet inte riktigt

51. Kan du byta olja på bilen?
Ja

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, faktiskt inte. Helt otroligt nog. Men några andra böter har jag fått som jag är mindre glad över.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Pojken som kallades det. Typ enda boken som jag läst, men jävligt intressant och ibland obehaglig

54. Läser du dagstidningen?
Jag läser 3 tidningar dagligen och sen ett antal sportsidor.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?

Haha, de låter lite farligt.. men det kan hända att man är på bra humör och rör sig till musiken.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

Lyssnade på P3 hela dagen igår, men föredrar 107.5 i Stockholm.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Något nummer på jobbet.

59. När var du i kyrkan senast?
För några veckor sedan, då jag va på min låtsas brorsons dop.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Det var nog Ewa. Hon var både min Mentor och Hemkunskapslärare.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Det var 2006 när jag och Sara åkte med familjen runt i Europa, då sov jag och Sara i tält i nästan två veckor. Lite jobbigt men kul som fan. En av dom roligaste resorna i mitt liv !

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Vet inte riktigt vad som räknas som extra speciellt. Försöker uppskatta allt som görs för mig.

63. Vad lyssnar du på just nu?
Spotify. Ducksauce - Barbra Streisand

64. Har du varit med i tidningen?
Fick va med på bild i Slitz. annars har de väl varit småsaker i Metro, Nya Ludvika Tidning och FagerstaPosten

65. Vad är det konstigaste du ätit?

Kackerlackor, orm, björn och någon konstig ekorre. haha

66. Vem såg dig naken senast?
Min sambo

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Mörkgrå

68. Hur imponerar man på dig?
Svår fråga! Jag blir imponerad av folk som kanske kan mer än vad man trott eller har annorlunda talanger. Folk som gör saker man inte förväntar sig att de ska göra. Blir imponerad av osjälviskhet och hjälpsamhet utan ”baktankar”.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Brukar ha svårt att prata om sånt, så jag tar allt själv.

70. Har du någon tatuering?
Ja, har en på höger underarm där det står. Learn from yesterday, Live for today & Hope for tomorrow. Snart kommer det nog fler tatueringar.

71. Din största vinst?
Det är när jag vann Moa-Lee Fasths hjärta <3

Spelvinst är nog 4500kr på bomben.

72. Civilstånd?
I ett förhållande

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Aftonbladet, Expressen, DN Nyheter, Fotbollskanalen, Hockeykanalen, Facebook, Bilddagboken, Hotmail, EZTV, Tankafetast, Tankaner osv osv

74. Är du fåfäng?
Ja, det är jag nog. Fast jag är inte fånigt fåfäng. Kan gå med billiga kläder utan att bry mig, bara de känns bra så är allt okey :)

75.  Ångrar du någonting du gjort?
Ångrar mest sakerna som jag inte gjort. har också saker som jag verkligen ångrar. Några saker som jag tänker på väldigt ofta.

76. Hur gammal är din pappa?
Han är 59. FAN va gammal han är :O

77. Vilket är ditt drömjobb?
Hade alltid Arkitekt som ett drömjobb. Nu skulle jag gärna driva en egen restaurang. med mina egna matkoncept.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Resa jorden runt, men det kommer ! Vänta bara ;D

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Sköldpaddor, Hundar, Katter och Löss

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag är tokig i matlagning, Jag är kvarts Amerikan, kvarts Ryss och hälften Finsk. Jag blev av med mitt körkort ett år förut.

81. Svär du ofta?
Ja, alldeles för sällan dock ;)

82. Sverige när det är som bäst?
En varm sommardag med vänner, musik och kall öl.

83. Kan du åka slalom?
Nje, inge slalom här inte.

84. Vad har du ätit i dag?
Veskus köttgryta & ostpotatis

85. Vad har du för utbildning?
Teknikprogrammet med Specialidrott Fotboll.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Mina ben.. hah, sjukt de låter.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?

Vet inte riktigt.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Omtänksam och Osjälvisk.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Glömsk

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?

Adolf hitler & Barack Obama

91. Saknar du något?
Ja, de är klart.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja. Absolut.

93. Vad gör dig ledsen?
Sorgliga saker som när någon dör…. Kan bli ledsen av andra orsaker också. Mindre betydelsefulla men personliga..

94. Vad gör dig glad?
När jag fått någon annan glad. Eller när jag vet att alla andra har det bra.

95. Har du varit gift eller förlovad?
Nej, inte än.

96. Vad ska du göra i helgen?
Ska jobba för att få ihop lite pengar till Londonresan och nya lägenheten.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Finns så mycket att välja på, och det mesta vet nog läsarna själva.

98. Vad har du för laster?
Jobbet & Boendet är nog det som ger mig mest press.

99. Vem är din förebild?
Har massor av förebilder, men försöker sätta ihop alla till en och sträva efter den personligheten själv.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Ska nog bara ta det lugnt, och sedan åka hemåt igen.

101.Favoritcafé ? Är lite olika på olika ställen
102.Favorittidning?
Slitz
103.Bästa saken som händer i vinter?
Londonresan hoppas jag.
104.Favoritplagg i garderoben just nu?
Skinnjackan
105.Vanligaste färgen på mina kläder ?
Grått, svart och vitt
106.I vår kommer jag att gå klädd i?
Shorts är ett måste.
107.Men absolut inte i ?
Stor vinterjacka ?
108. Vad tränar du ?
Försöker va med på Innebandyn så mycket som möjligt.
109.Höger- eller vänsterhänt ?
Höger
110.Humör just nu?
Glad, som vanligt.
111.Är det nåt du absolut inte äter?
Sån som jag inte har råd med och surströmming.
112.Kläder just nu?
Mjukisbyxor, t-shirt och munkjacka.
113.Fisk eller badkruka?
Fisk
114.Morgon- eller nattmänniska?
natt.
115.Sparare eller slösare?
Sparare till en viss gräns. Otrolig på impulsköp.
116.Har du några homosexuella vänner?
Nej, inte vad jag vet.
117.Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid?
Ja, tror man på förhållandet så är det inte ens svårt.
118.Hur många barn vill du ha när du blir stor?
Det får vi se.
119.Vad ska barnet/barnen heta?
Ingen aning än
120.Bio eller promenad?
Promenad till bion ?
121.Är du kittlig?
Japp, de är jag.
122.Största svaghet?
Omtänksamheten.
123.Det här är jag bra på?
Lyssna på prat.
124.Chips, morötter eller godis?
Olika, men Chips oftast.
125.Pizza eller hamburgare?
Pizza i alla lägen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Mickleson - 27 januari 2011 19:34

Jag har gjort några misstag den senaste tiden och sårade några människor. Tappade bort mig själv i allt. Som tur är så lär man sig av dessa misstag. Jag ska försöka hitta mig själv igen, eller försöka ta reda på vem jag egentligen är.     ...

Av Sebastian Mickleson - 15 december 2010 20:37

                      ... Stockholm to Amsterdam to London to Amsterdam to Stockholm ! :) Fredag morgon 03.00 åker jag och Moa-Lee mot Arlanda, därifrån hoppar vi på flyget mot Nederländerna och Amsterdam. Där ska vi vara några ...

Av Sebastian Mickleson - 15 december 2010 18:52

Ja, som rubriken lyder så är jag ju faktiskt i Göteborg. Eller i Mölnlycke som det faktiskt heter. På måndagen så körde jag ner hit, vilket tog ett jäkla tag alltså. 5 timmar bilkörning. Inte okej att sitta själv och köra det. Tisdagen började...

Av Sebastian Mickleson - 13 december 2010 18:10


Helgen blev inte riktigt som planerat.   Fredag åkte jag med jobbet och käkade på Råkultur i Stockholm. Helt sjukt awesome Sushi där. 300 bitars förrätt först. Och sen kommer 5 st 2kg köttbitar som huvudrätt. PÅ FEM PERSONER. Snacka om mätt efter...

Av Sebastian Mickleson - 9 december 2010 20:54

Jaha, nu har man planerat helgen lite.   -Fredag ska jag jobba i mjukisbyxor, skönt lugnt och slappt. En bra dag helt enkelt. Efter jobbet ska jag hem, duscha, fixa kläder, hår osv. Sen åker jag in mot stan. Klockan fem ska jag på Middag med tjej...

Ovido - Quiz & Flashcards